پرتال روانشناسی | سبک زندگی و مرکز خرید

banner ads

بذر بونسای سرو کوهی ویرجینیا خارجی

سرو کوهی یکی از قدیمی‌ترین درختانی است که در کره زمین رشد می‌کند. نام دیگر سرو کوهی ارس است و حتماً انواعی از آن را در مناطق مختلف دیده‌اید. سرو کوهی با شرایط سخت هم سازگار است و حتی می‌تواند در مناطق کویری به خوبی رشد کند. تقریباً هیچ آفت و انگلی نمی‌تواند به این درخت صدمه بزند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، تنها بخشی از پوسته تنه صدمه می‌بینید و لایه برداری می‌شود که زیبایی درخت را دو چندان می‌کند. یک نوع از سرو کوهی در آمریکای شمالی وجود دارد که بذر بونسای سرو کوهی ویرجینیا گونه ای از بذر اصلاح شده همان درخت است.

بونسای سرو کوهی ویرجینیا ظاهر بسیار زیبایی دارد که با تمام سرو‌هایی که تا به حال دیده‌اید متفاوت است. می‌توانید بذر اصلاح ژنتیک شده این بونسای سرو کوهی ویرجینیا را تهیه کرده و پس از آماده سازی در گلدان مناسب بکارید. سروکوهی ویرجینیا گیاه مقاومی است و بدون مراقبت خاصی به راحتی رشد می‌کند. می‌توانید خاک سطحی گلدان را با خزه‌های طبیعی یا مصنوعی بپوشانید و ظاهر زیباتری به گلدان بونسای بدهید. بعد از مدتی که بونسای سرو کوهی ویرجینیا رشد کرد تا پس از مدتی، بونسای دقیقاً همان شکلی را پیدا کند که شما مد نظر دارید.

راهنمای کاشت سرو ویرجینیا

ابتدا بذرها را  همراه با کمپست یا خاک اره در داخل یک کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهید و خاک آن را مرطوب کنید(با اسپری آب پاش)

و به مدت 8 هفته در داخل یخچال در دمای( 0 الی 4 درجه)نگهداری کنید تا بذرها دوره سرمادهی را بگذرانند

این فرایند برای شکستن خواب بذر و آماده سازی آن‌ها برای جوانه زنی می‌باشد. برای جلوگیری از خشک شدن بذرها لازم است هرازگاهی چند قطره آب به آن‌ها اضافه کنید.

سپس بذرهارا حدود 24 ساعت در آب مقطر خیس کنید

بانک بونسای  »

محلی در زمین برای کاشت اماده کنید حتما خاک را خوب شخم بزنید

سپس بذرها را در محلی مناسب بپاشید و مقداری روی آن کود دامی سرند شده بریزید و خوب آبیاری کنید .

معمولا بین 15 روز تا یک ماه جوانه ها از خاک میزنن بیرون

وقتی جوانه ها به حدود 10 تا 15 سانت رسیدند میتوانید آنها را داخل گلدان بکارید.

اگر فاصله که پاشیدین بیشتر هست بهتره که سرو ها یک سال در زمین باقی بمانند تا خوب رشد کنن بعد انها را داخل گلدان بکارید

خاک های شنی، لومی و رسی برای پرورش سرو ویرجینیا مناسب هستند.

مصارف داروئی  جونیپر  یا سرو کوهی juniperus

ميوه يا مخروط ماده گياه و چوب آن مصرف دارويي دارند. اثرات دارويي و طرز استعمال :
1.به عنوان مدر: عرق گرفته شده از چوب و يا عصاره ميوه اين گياه اثر پيشاب آور داشته از اين رو در درمان خيز عمومي بدن و يا ناراحتي هاي کليوي تجويز مي گردد.
2.التيام زخم ها: استعمال عصاره چوب يا ميوه گياه به شکل خارجي در موضع باعث التيام زخم هاي دير علاج مي گردد.
3.درمان رماتيسم: جويدن ميوه هاي گياه و يا مصرف عرق گرفته شده از چوب آن در درمان رماتيسم مؤثر است.
روغن سرو کوهی یا اُرس متابولیسم بدن را تحریک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بتوانیم سریع‌تر با ویروس‌ها مقابله کنیم.

بیماری خاصی سرو کوهی را تهدید نمیکند ولی بهتر است مراقب سوسک زنبورمانند ،سوسک پوستخوارسرو خمره ای، سوسک پوستخوار سرو ، شپشک آردآلود سرو باشید

 

جنگل های اُرس در منطقه حفاظت شده پرور مهدیشهر
طبقه بندی
ارس (Juniperus) سرده بزرگی مشتمل بر ۶۰ گونه‌است که به طور گسترده در نیمکرهٔ شمالی ، از مناطق سرد و قطبی مانند گرینلند ، شمال سیبری و آلاسکا تا کوههای بلند مناطق گرمسیری انتشار یافته‌است . گونه‌های این سرده همیشه سبز ، به صورت درختانی بلند ، کوچک و یا درختچه‌ای و خزنده بوده ، دیر زیستی و عمر برخی درختان آن بسیار زیاد و حتی تا بیش از ۲۰۰۰ سال می‌رسد. به جز گونهٔ J. deppeana معمولا پوست به فلس‌های طولی از تنه جدا می‌شود. شاخه‌های پیرامونی گسترده و نا منظم هستند ، برگها فلسی و آرایش انها متقابل متلاقی و یا در چرخه‌های ۳ تایی ، در درختان جوان همیشه سوزنی یا نیشتری شکل ، ولی در درختان مسن به صورت یکی از دو نوع نامبرده و یا هر دو با هم دیده می‌شوند. معمولا دو پایه ، به ندرت تک پایه ، گلهای نر شاتونی ، به شکل تخم مرغی یا واژ تخم مرغی و بر روی شاخه‌ها ی کوتاه انتهایی و یا محوری هستند . گل آذین یا مخروط ماده به شکل کروی و از ۳ تا ۶ فلس تشکیل شده‌است در زیر بعضی و یا همهٔ انها ۱ یا ۲ تخمک وجود دارد. مخروط کروی شکل ، شفت مانن ، غیر شکوفا و در سال اول و یا دوم از رشد خود رسیده ، فلسها ۳ تا ۶ عدد ، کم و بیش گوشتی به صورت بسته و چسبیده به هم ، معمولا موقع رسیدن به رنگ آبی تیره و یا از غبار سفید رنگی پوشیده شده و خیلی صمغ دار هستند . در داخل هر مخروط ۱ تا ۱۰ دانه گرد ، تخم مرغی و یا گوشه دار با پوشش سخت و بدون بال قرار دارد. لپه ۲ یا ۴ تا ۶ عدد می‌باشد.

گونه‌های این جنس قادرند سرمای شدید و خشکی هوا را به خوبی تحمل نمایند

هم اکنون می توانید این محصول بی نظیر و کمیاب را سفارش دهید ...

محصولات مرتبط:

بونسای پیراکانتا نارنجی

بونسای پائولینای سلطنتی

بونسای کالیسمان شیشه شور

بونسای برگ نو چینی

محبوب کن - فیس نما

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

Code Center